Kur: Sači (Saatchi) galerija Londone
Vertinimai : 5 iš 10.
Sači galerija virtualioje erdvėje viena mėgiamiausių. Kasdien iš jos gaunu šiuolaikinio meno vitaminų dozę, naujų vardų šūsnį, aptinku netikėtų sąšaukų su šviežiausiomis idėjomis. Ji man diktuoja pulsą,koreguoja meninio skonio kriterijus, apdraudžia nuo kasdienio dviračių išradinėjimo ir estetinio konformizmo, kai meną apžlibusi imi įžvelgti net Urbonų eksportiniuose advetaizinguose. Tačiau realybė, kaip dažnai nutinka, smarkiai skyrėsi nuo šaunaus FB'ko įvaizdžio.
Sačinininkų eksponavimą galima su išlygomis gretinti su tingių Vilniaus muziejininkų atsainiais renginiais: susitarė,pramušė, atbogino, surikiavo iš eilės, sukabino ant sienų pagal autorių pavardžių abėcėlę, priklijavo šonuose lipdukų smulkiu šriftu ir - mercy, that's all, riebus paukščiukas, praslinkite atsargiai , garbūs ponai lankytojai, it palei 18a. muziejų stelažus, katalogizuokitės į pavardžių seką . It lysves tvarkingame darže apravėkite Nei koncepto, kaip įprasta bent kiek modernesnėse parodose, nei intuityviai-prasmingo maršruto ar įdomių sugretinimų, nei išieškoto apšvietimo, nei kultūrinio konteksto . Vitrina su padėliotais autoriniais daikčiukais. Vienok - iškabinti-išstatyti darbus kuo patogiau pardavimui, privačioje galerijoje. Visiškai kitas rakursas reikalingas pristatant kolekciją ar parodą platesniam žiūrovų ratui, bent dalinai lygiuojantis į kultūros įvykį. Sakyčiau, parodos kuratorius turi tapti lygiaverčiu eksponuojamų menininkų porininku, suokalbininku, tolygiu žaidėju.Pavyzdžiui, kaip TATE galerijos renginiuose.
Įmanomas pateisinimas - nėra lėšų priemonėms. Sači galerija - nemokama, už ačiū, be Tate unikalios, priešakinės-pavyzdinės meno rinkodaros. Išlaikoma Deutsche Bank mecenatų. Na bet vis tiek... įkyriai priekabiausiu dėl formos ir idėjų stygiaus. Mat negavau satisfakcijos... gi procentus iš pelningiausių autorių pardavimų gauna milžiniškus, galėtų pasistengti, autorius atliepti ir smalsius ateivius labirintais pavedžioti, kad ilgam įsimintumėm, ką matėm.
A. Butzer. Be pavadinimo, 2007. |
Itin retai sapnuoju košmarus, mat neturiu psichologinių problemų, neišgyventa praeitis nevarpo smegenų , realybėje nesąveikauju su destruktyviais neadekvatais. Sači galerijoje "for free" teko savo noru komunikuoti su traumuotos psichikos autoriais, jų destruktyvių kūrinių energetika. Sapne pamačiau jų "meno" ištakas, išvarymus iš šeimų idilijų rojaus ir , užsidarius dangaus vartams, virtimą žemiausių instinktų ar tiesiog proproproproamžių meno formų retransliatoriais. Pateikiu tipiškiausią, psichotraumų ar žemų aistrų iškankintą ir jas drobėje įnirtingai išvėmusį egzempliorių : Andre Butzer'2007
Už mane sapną interpretavo Takeši Kitanas filmu apie modernių menininkų psichodelinius žaidimus "Achilas ir vėžlys". Su juo solidarizuojuosi - netoleruoju ir nežiūriu, netgi niekinu menus, kuriais autoriai gydosi vaikystės žaizdas - tuos metaforinius kritimus, tėvų nustūmimus nuo dangiškų talentams skirtų kopėčių. Užsimerkiu į jų atliekas, per kurias iškuopia pripėduotą vaizduotę nuo priskretusio purvo, nuo skausmingų potyrių krešulių . Nesvarbu, kaip originaliai kažkas išpildyta. Nesu šiukšliadėžė, kad leisčiausi purvinti nesudrumstą vaizduotę kokio maumuko eksperimentiniais skrepliais ar Kuliko turginių paslėpsnių atplaišom. Teigiu, jog tas, senasis menininko tipas, kuris iškeverzoja bet ką ekstazėje ar tepa drūtai kaip sviestą dažus "ant popieriaus", be jokios minties, neperleidęs per vaikiško tyrumo filtrus ir nesilygiuodamas į klasikus, tipas, kuriam drobė tampa technikos poligonu , o ne akistata su savo dievais - toks menininkas yra arba teptuko-pieštuko valdininkas, arba traumuotas ligonis, gydosi per žiūrovą . Jei ne ligonis, tai zulusų atstovas, su neišlavėjusia vaizduote ir su auksinėmis rankomis, kurios meniškai atkartoja , ką mato akis, be emocinio santykio, su vienu tikslu - įtikti masių skoniui. Įtikti galima ir šokiruojant, stveriant masinį vartotoją už jautriausio libidinio taško:))) Lai A Butzer'is rodo musmirinių gliukų mišraines savo psichiatrui, nėra čia ko spjaudytis nuodais , drėbti emocines išmatas į žiūrovą .Nors... gal ir yra žiūrovų, kuriems jis savas, artimas poreikiu apdrėbti vardan asmeninės viendienės sumautos "komtiesos" ? Tarkim, "Lietuvos ryto" žurnalistams?
Markusas Selgas. Gimė 1974 Berlyne. |
M.Selg. Malda , 2010 |
Broliai Tobiasai gimė Rumunijoje, mokėsi Bonoje, gyvena Kiolne (Vokietija) |
Dvyniai Tobiasai sapnuoja atgal, į praeitį. Jų fantasmagoriškose figūrose sukoncentruota, kas po krematoriumo krosnelės lieka aplinkinių atmintyje, neužrašytuose ir subendrintuose mirusiųjų įvaizdžiuose. Ilga nosis - aha, ji buvo smalsi, gal rašytoja, plunksna skrebeno. Mėlynas veidas - aha, jis gal pijokavo, ir pasaulis jam matėsi irgi mėlynas mėlynas kaip Keistuolių asilėliui . Aklinas juodas surdutas ant vienos figūros - lyg Čechovo futliaras. Nagi taip - anas buvo rūstus moralistas, liniavo visus griežtai, kampuotai, pagal kažkokios juodos knygos formatą. Gal koks arkivyskupas? . Tobiasų darbuose paradoksaliai susilydo Transilvanijos etniniai, hyperarchaiški motyvai su intelektualiais žaidimais, būdingais moderniam menui. "Surink lėlę iš skirtingų dalių" - daug kas žaidė vaikystėje tokį plastmasinį žaidimą. Primenu: ant kaklo gali užmauti pagal nuotaiką kareivio, o kitąsyk - gydytojos galvą, ir rūbai jų lygiai taip pat gali konstruotis , kaskart skirtingai. Dabar gal taip vaikai žaidžia su fotožopu? Žmonių gyvenimai lygiai taip pat susidėlioja atsitiktine seka: net nežinai, kam priklausančią kepurę užsimaukšlinai... O gal žiūrėjai į priešingą, nei vyleisi, pusę, su pelėdiškai persukta svetima galva. Įvaizdžių kaita, žmogaus konstrukto persidėliojimas pagal aplinkybes, kartais net labai padrikai, susidėlioja į Tobiasų nuotaikingus medinukus. Bendra atmintis ir juos ir mus ikonizuoja iki ryškiausių elementų: nosis, sijonas, akis atskirai, tušti oro balionėliai. Schematizuoti žmonės
G.ir U.Tobias. Be pavadinimo, 2008 |
J.Hein Veidrodinė siena, 2010. |
Thomas Kiesewetter "Matiso mėlyna ", 2010 |
Ž. Dankano instaliacijoje lėktuviukai virš baltų blizgių viršuklanių burzgia, traukinėliai dunda, funikulierius džergždamas kabaluoja - nepalikdami jokių ryškesnių pėdsakų Pasaulio Kultūros monolituose.
Tomo Helbigo skulptūrose vaizdžiai išreikštos įvairios metamorfozės,
kūnų transformacijos, kai neįmanoma nustatyti kryptį, kas į ką verčiasi.
Ar moteris į gulbę, ar gulbė į moterį, ar žaliavinė molio masė į Ledą
(moterį-gulbę), ar moteris-gulbė į lavos masę. Tarsi sugrįžimas į graikų
antropomorfinį pasaulį, kur dievų ir žmonių virsmai gyvūnais buvo
norma. Galima traktuoti jo darbus kaip simbolinius. Esą klasikinė kultūra kilnių graikų
deivių pavidalu yra permalama, išvartaliojama gaivalingų jėgų , persilydo į amorfinį glitų, tik išoriškai nublizgintą jovalą. Kas gausis iš blenderinio gniutulo, užlieto mazuto užpilu - nežinia. Aliuzija į Pompėjos žlugimą? Tvirtinčiau, jog - dokumentalus vaizdinys iš ateities .Daug panašių vaizdinių esu mačiusi sapnuose. Atslūgusio potvynio dumble užsibalzamavusius praeivius. Vandenyno dumblo kaukėmis padengtus paskenduolius su Kalvino Klaino džinsais. Lavoje, nuošliaužų purve išties sunku atskirti, kur prasideda užlūžęs gulbės sparnas, o kur baigiasi išnarinta gražuolės šlaunis.Upsss, apokaliptinės nuotaikos 2012ais nenorom pagauna visus be išimties, kiek besistengtumėm neigti bendrus emocinius trendus
Čia pateikiu dar tris mielus, įdomius darbelius, privertusius susimąstyti.
Georg Herold , Be pavadinimo, 2010 |
Žoliapjovė Sači galerijos vejoje |
Išėjusi iš parodos surefleksavau, koks vienalytis reality įvaizdis iliustruotų, ką mačiau. Sači galerijos veją šienavo raudonšvarkis parko prižiūrėtojas, riedėjo su motorizuota žoliapjove. Per jo monotoninį burzgesį nesigirdėjo nei paukščių čiulbesio, nei Londono gatvių šurmulio.Nelygu vokiečių menininkai, kurie, pasibalnoję naujausias artpriemonių technologijas, emocingai šukavo ir lygino gamtą pagal savo mentalines-idėjines schemas. Neturiu įrodymų, bet įtariu, jog vokiečių vaizduojamojo meno darbai - brangiausi ir geriausiai perkami šeimų parkeliams ar svetainių interjerams paįvairinti . Jų naturlich daiktiškumą, istorines prikišamas aliuzijas, beveik virtuvinio lygio sugestyvumą lengvai atpažintų, perskaitytų ir įsisavintų standartinis IKEA pirkėjas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą