Kur: Pažaislio vienuolynas
Kada : 2012/07/15
Atlikėjai:
dirigentas Jurijus Serovas , vertinimas : 2 iš 10
solistė Lauryna Bendžiūnaitė sopranas 10 iš 10
Kelno choras, Niurnbergo filharmonijos choras
Bendras premjeros vertinimas: 4 iš 10
Dirigentui J.Serovui pajutau išsyk antipatiją, vos tik pobaisiu "zė rЫЫЫz brытыыыш kompozЫЫЫЫшын" akcentu , neva kaip savo mintis pacitavo www.classic-online.ru portalo svetimą komentarą apie P. Makartnio oratorijos sukūrimo aplinkybes. Neturint minčių - oriau patylėti, per muziką parodyti ir pilnai atskleisti, ką asmeniškai
reiškia žymaus Bitlų dainiaus įstabus kūrinys. Be to, jei ausis nepagauna kitos kalbos garsų melodikos, ar ji išgirs, perteiks subtilesnį muzikos kūrinį?
Deja... J.Serovas parodė hm... ir atskleidė... geriau būčiau jo negirdėjusi... kad kirto iš peties... kietai, kaip tragišką maršą sukapojo P.M. jausmų melodingąją lyrišką pynę.Perfrazavo mylinčios brito širdies meilės dainą kone į Arapkino karinį maršą "Slavės atsisveikinimas" (Прощание славянки) .
P. Makartnis ilgai - net 8 metus ! - rašytu kūriniu ne atraudojo ir nesielvartavo - jis ATSISVEIKINO, išjautė, nusiuntė amžinybei paskutinį , liūdnai šviesų, jausmingą dainą- laišką mirusiai žmonai Lindai, be krislo juodos gėlos ar niūraus tragizmo. Muzikinis laiškas sklidinas nemarios, besąlygiškos meilės ir jausmo, tarsi padėka vienintelei, kaip susitaikymo su netektim mažorinis atodūsis, lyg ašaros, virtusios gėlių rasa.Mažorinis, poetinis In memoriam.
Begaliniai mėgstu šį kūrinį. Nuolat perklausau su Keite Rojal (Kate Royal). Grynas jausmas, jaudinančios meilės triumfas. Sudėtingas kūrinys - jame nėra aiškios struktūros, nėra idėjos. 4 dalių formos net forma nepavadinsi.Gal - Odisėjaus 4-iais oriniais laipteliais, kuriais jis leidosi paskui Euridikę . Bet... meilės partitūroje, nostalgiško jausmo plėtotėje ir negali būti apibrėžtų struktūrinių elementų. Drįsčiau teigti, šio kūrinio neįmanoma atlikti neįsijautus, nenuoširdžiai, formaliai. Nejauti - nesiimk. Deja, būtent taip, ultraprofesionaliai, solidžiai, tačiau be krislo nuoširdumo gražią kregždėtą sekmadienio pavakarę, neįprastai švarioje Pažaislio vienuolyno auroje, oratoriją sudainavo vokiečių choristai.
J. Serovas visiškai nesuvaldė fantastiškų chorų. Klausimas, ar apskritai jo batutai P.M. sakralių ašarų vėrinys??? Vienok - diriguoti savo tėtuko išugdytam orkestrui, namų aplinkoje, tarp savų, Sankt Peterburge. Visai kas kita - open air festivalyje, itin išrankiai publikai. Choras nesusidainavo, orkestras su juo nesusigrojo. Rezultatas - padrikas nusiūbavimas-nulingavimas į pievas, be visuminio sąskambio. Viena iš nesėkmės priežasčių: kamerinis kūrinys netinka didelei erdvei, išsklaidančiai intravertišką muziką pavėjui, be publikos akustinio atgarsio.
Lauryna Bendžiūnaitė |
Jausminė širdies muzika - klastinga atlikimui. Partitūra lyg ir paprastutė. Tačiau atkartojus (veikiau - pavarius) taktus mechaniškai, nesujungus NATŪRALIAI ir gamtiškai melodikos nuolydžių ir glotnių pakilimų, gaunasi padrikas garsų kratinys. Neįsijautus, be atviros širdies- gaunasi pliūūrė.Vien protu, išmąstant, intelektualiai atsiribojus - dingsta, išsisklaido ta nematoma, pakylėta širdies muzika, sujungusi Lindą su Polu .
Pykstu ant J.Serovo. Vežiau į Pažaislį šeimą, kad irgi drauge išgyventų, patirtų šviesų oratorijos katarsį. Deja, mechaniškas rusas varė su interpretacija smarkiai pro šalį, ne į P. Makkartnio temą, nepagavo kūrinio dvasios. Mano galva - jo fiaskas. Britų šiuolakinės muzikos žinovo autoritetas neįgalina atleisti vadžių ir bet kaip pasirodyti mažoje šalyje su giliomis chorinės muzikos tradicijomis.
Pirmo ryškumo žvaigždė Lauryna Bendžiūnaitė - vienintėlė, kuri skleidė įkvepiančią Polo meilės šviesą, dovanojo oratorijos premjeros solo partiją lietuvių klausytojams. Nepriekaištingai, lygiai taip aukštai, kaip tąsyk karpė dangų vienuolyno kregždės. Aksominiu lakštingalos balsu ji užglaistė, sušvelnino, išgrynino choro tragedizuotą, patosinę, fundamentalią intonaciją. Skambėjo krištolu, atskirai nuo visų. Ji vienintėlė sąžiningai išdainavo: "Ecce Cor Meum". Dėl jos vienos vertėjo atvažiuoti. Nepalyginamai stipresnė už Keitę Rojal. Jos atliktą partiją įsirašysiu oratorijos atmintyje.
Keista , kodėl nedavė premjeros parengti aukščiausios kokybės Kauno chorui? bent jau sudiriguoti lietuvių dirigentui, o ne bevardžiam muzikos prodiuseriui, vidutinės rankos rusų pianistui?Klausimai be atsakymų....
Oratorijos tekstas
dirigentas J.Serovas |
Ecce Cor Meum Behold my heart Ecce Cor Meum Behold my heart There in the future we may be apart But here in my music I show you my heart
Ecce Cor Meum Behold my heart Ecce Cor Meum Behold my heart When in the future we are apart Music will show you my heart
Ecce Cor Meum Behold my heart In the future we may be apart Here in my music I show you my heart Ecce Cor Meum Behold my heart Ecce Cor Meum Behold my heart Ecce Cor Meum Show you my heart Music will show you my heart Truth is only reality Nature truly is what we are [ From: http://www.metrolyrics.com/ecce-cor-meum-behold-my-heart-ecce-lyrics-paul-mccartney.html ] Peace is only nature at rest Love is our true nature Love is all
Truth and nature bring us peace and love Love is our true nature Love is all Love is our true nature Love is all
Peace and love are all we long for Peace and love Truth is only reality Nature truly is what we are Peace and love are always our true nature Love is all
Human nature, our true nature Love at peace with nature Human nature, human nature
Therefore every one of us Has to find a strong foundation for a love Help us find a strong foundation for a love
Although life sometimes is hard we still pull through Without truth false shades nothing else remains Without truth false shades nothing else remains But still we are able to pull through Even though we may have nothing else Nothing ever remains And then our feelings are threatened Unless we can pull through To the opposite side Nothing else remains
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą