Kur : Vilniaus akademinis (????) operos ir baleto teatras
Kada:2012/10/25
Pastatymo vertinimas: žemiau kritikos, nerandu žodžių, artimi:"paraša", "kičinė pornūcha".
Režisūra: Mariusz Trelinski , 1 iš 10.
Mariušas Trelinskis gyvai, nupaparacintas kažkur. |
Vaizdelis. Tai - Jurodivas. |
Aprašas:tipo šiuolaikiniai miestelėnai , kažkodėl su 80-ųjų metų apranga išvydę lavoną, užsimano caro, tipo prezidento(?), Jie butaforiškai susikala su policajais. Po to ateina elektrikų brigada , jie tiesia laidus, apsimeta rusų vienuoliais ,o patys duodasi scenoje su prostėmis, jas spardo ir laisto alumi. Anos kažkodėl apsirengusios kaip prieškario kabare striptizo šokėjos ir vulgarinasi kaip transvestitai. Laukiau nesulaukiau kada pasirodys scenoje gėjai, bet jų kažkodėl nebuvo. Atsigulė gale tik sexy berniukas su baltom kojinaitėm. Caro karūnavime visi apsirėdė baltais kapitonų drabužiais, kurie populiarūs vyrų striprtizo pasirodymuose. Caro dukra Ksenija liūdėjo mylimojo plika basa, be makijažo, ant kačių dėžių smėlio, su second-hand juodu, vienuolišku maudymuku. Futbolo sirgaliai su firminiais "spartak - čempion" šalikais dalyvavo šou TV laidoje, kurioje uždaužė iki mirties carą Borisą, bet jis spėja dar padainuoti apie Tėvynę ir savo kaltę, spausdamas pomidorų sultis iš balto švarko viršutinės kišenės. Gale atsigula ir apsikabina tą sexy berniuką, ir abu lyg tai numiršta? Pauzėse Playboy mergaitės-kiškutės su lenkų turginių blizgalų spalvomis vizgina uodegėles ir nešioja popiergalius su užrašu "Pause" . Operos muzika - kaip fonas, skamba iš atlikėjų lūpų ne į veiksmo temą.
.....................
Kas norėtų pamatyti spektaklį, kurio nebėra repertuare, gali tai lengvai padaryti. Tereikia susirasti kur nors prie Vilniaus stoties juodžiausią vyninę ar kitokią chronių skylę, atsivesti bomžą su caro karūną, prasigėrusį rokerį , paleistą iš psichligoninės (jis bus Jurodivas) ir paleisti garsiai M. Musrogskio operos įrašą, įjungus Maskvos TV transliacijas su neoninėmis matrioškomis. Vyninės publika skirsis nuo operos statistų tik tuo, kad nedainuoja O visa kita atkartos M.Trelisnkio "meninį" konceptą.
Art.Meredyth Sparks. Roxy. |
Regis supratau, kodėl garsus rusų kompozitorius Modestas Musorgskis nusipylęs kiauliškai voliodavosi baloje. Matyt, jis nujautė ,kad ateityje jo genialią muziką maitos lenkų music-santechnikų brigada, vadovaujama Mariušo Trelinskio. Komentuoti pastatymą Vilniuje - per didelė garbė niekaliukui.
Art: Tamy Ben Tor."The Dance of the Albino Rat" |
Centrinėje ložėje sėdėjo G Kėvišas. Jam norėjau užduoti vienintėlį klausimą: už ką jis taip nekenčia lietuvių melomanų, kad teršia sceną tokiu jovaliniu balaganu? Nejaugi mūsų kultūrą nuo Kėvišo patvorinių išsidirbinėjimų gali vis tik išgelbėti borisai godunovai, aukštesnės kultūros įgaliotiniai????
Jei pastatymu norėta kažkam įgelti, tuomet Vilniaus opera pati įkrito į srutų duobę, kurią kasė kitiems. Kultūra - bene stipriausias ginklas, ginantis valstybingumą nuo svetimų šalių invazijos, nuo kosmopolitizmo. Tačiau laimi dvikovose kūrybinė, aukštoji kultūra, o ne chuliganiškos, šlykščios patyčios. M. Trelinskis prikišo į "Borisą Godunovą" masinių, vimdančių, kurortinių štampų apie rusus: kruvinas caras, vulgarios moterys, treninguoti gezai, brutalūs futbolo sirgaliai, groteskinė auklė(niania). Gal "Šėpos" teatre smagiai pasijuokčiau kaip iš "luboko".ar kabare kavardako. Tačiau prie dieviškos muzikos prisiūti net lakioje vaizduotėje pigaus restorano vaizdelių, deja, man nesigavo...
Pastatymo purve deimantu sublizgo EDEMAS UMEROVAS. It žvaigždė, patekusi juodos skylės magiškan laukan, jis sugebėjo šviesti, užgožti brudą - dovanojo publikai nuostabaus tembro arijas ir finalinę mirties sceną. Jos nesugadino nei sirgaliai su šalikais nei ružavos striptizo pupytės. Užpavydėjau Mariinkos teatro publikai, turinčiai laimę klausytis jo šilkinio baritono.
.
Apie Umerovą web'e: "Edemo Umerovo sodrus, monolitinis balsas, nuostabiai išlygintas per visą diapozoną, be didesnių pastangų skrieja virš Mariinskio operos orkestro. Jis išsiskiria puikiu kvėpavimu, nepriekaištinga dikcija. Pasirodė ne tik kaip nuostabus muzikas, sukūręs išmąstytą ir giliai išjaustą charakterį. Edemui Umerovui pavyko perteikti savo herojaus asmenybės didingą mastą - tai geba tikrieji Artistai iš didžiosios raidės."
M.Musorgskis |
Edemas Umerovas |
Tikėtina, jog M.Trelinskis prisižiūrėjo daug modernių operos traktuočių Vakaruose. Išoriškai sugebėjo pamėgdžioti moderno formas, atkartoti formalų perkėlimo principą. MOdernios operos inovatyvumo neperkando. Išspausti bent lašą naujų interpretacijų, lygiaverčių dialogų su kompozitoriumi, istorinių ir metropolių charakterių paralelių, drįstu teigti, ne jo gašlioms kiškutėms ir skystiems šalikėliams. .
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą