G.Rinkevičiaus orkestras |
Kur: Kongresų rūmai
Ilgokai svarsčiau, ar rašyti šia tema, ar liesti neliečiamą stabą? Nūdienoje kas ką nori, tas tą daro muzikoje ir su muzika. Kiekvienai kornfleikų dėžutei atsiras savas pirkėjas. Kad tik kas tą dėžutę apskritai pirktų, konkuruotų su akropolio bifšteksais . Koks kieno - ir mano tame tarpe - reikalas, ko į dėžutę paskubomis prikrėsta ir kokias pasekmes jos turinys turės valgytojams- klausytojams ???? Geriausiu atveju, po koncerto, tą patį vakarą kur nors išviduriuos. Blogiausiu - patys, reguliariai užkandžiaudami G.Rinkevičiaus stachanoviškai gaminamais popkornais, nepastebimai pavirs jais. Kuo minti - tuo patampi. Ar tai mano bėda? Negi neturiu pasirinkimo? Yra puikus, aukščiausios prabos, Lietuvos nacionalinis orkestras. Dar aukštesnės - Kamerinis. Yra neįtikėtinai sparčiai tobulėjantis R.Šervenikas, įstengia sumoderuoti-suvaldyti net Kongresų rūmų pop- bandos razdrajų, yra auksinis aksomas - J.Domarkas, yra virpantis kamertonas - G.Gelgaudas - jie laiko lygį.Net M.Pitrėnas bent jau netrukdo orkestrantams, plevena korektiškai atskiroje įvaizdžio erdvėje.
G. R.orkestras yra užlipęs ant aukšto aukšto garbaus pjedestalo su užrašu: VALSTYBINIS. Valstybei esu dar vis neabejinga.Jos idėja dar dega ugnimi reikšmingose, tauriausiose kūno dalyse.Patinka reprezentuoti pažįstamiems užsieniečiams Vilnių ir Lietuvą, jaučiu begalinį malonumą vėl ir vėl aukštos kultūros siužetais krikštyti svetimšalius svečius į Vilniaus - Meno Mekos - tikėjimą .O Milošas juo užnuodijo negrįžtamai. Dar prisimenu, dar matau likučius išskirtinės, reikliausios pasaulyje publikos: ji ovacijomis muzikos salėse keldavo lubas po S.Richterio Bacho ir tuščiomis kėdėmis paneigdavo pakartotiną klavišinio klišo peliuko A.Masiuko vizitą - bandymą įsiteikti garsių artistų išlepintus gurmanams.
dirigentas Gintaras Rinkevičius |
Nic Cave "Conductor" |
Tautinio orumo ir garbės reikalas - ginti pavyzdines Vilniaus muzikines tradicijas. Lai nusivažiavęs orkestras atsisako laurų "valstybinis". Gi patys puikiai išsilaiko, rodo pavyzdį daugiavaikėms šeimoms, kaip galima su žemiausia kokybe gyventi pasiturimai - pagal pasaulio klasikinės muzikos žvaigždės standartus. Štai atvažiuoja Filia Kirkorovas ir surenka tūkstantinius liaudies rūmus. Tuose rūmuose lai koncertuoja saviškei prijaukintai, medijos reklamos užzombintai pop-publikai ir "pjerai ir malvinos " su kukurūzėjančiu repertuaru.
Yra gi smarkuolė milijonierė Vanesa Mej. Tačiau Japonų vyriausybė kažkodėl jos neremia, instrumentų neišperka, apdovanojimais neapipila, iškilmių salės miesto viduryje nedovanoja. Ją remia ir vadybina mamytė. G Rinkevičių, toks koks jis dabar yra, iki kokio komercinio lygio nusirito, lai remia ir vadybina fanai verslininkai, žmonos, orkestrantų giminės, partijos, kurių alaus furšetams verslusis maestro nuomoja muzikos šventovę, žurnalistės, kurios už nemokamus pakvietimus iš nukvakusio gaidžio padarys romantišką albatrosą. Please, atskirkite valstybinį prestižą nuo makdonaldso!!!
Net prie Stalino klasikai į liaudį buvo paduodami su Doom'o elitine serviruote, geriausiame atlikime . Negi mūsų valstybė tiek nusipigino, kad klasikinio reprezentacinio orkestro vardu leidžia dangstytis šoumenams, kurių tikslas ne kultūra, o pelnas bet kokiomis priemonėmis ????
Šalies, miesto veidas - gyva kultūra, jos įvairialypės apraiškos. Nuo buitinės (tualetų švara, troleibusų kontrolierių ir vairuotojų rmandaugumas) iki elitinės - valstybinių orkestrų lygio, pagarbintų dirigentų vertybių ir principų. Vis daugėja renginių turistų - jie neraginami, atskrenda pasiklausyti "Gaidos" festivalio premjerų, pažiūrėti E.Nekrošiaus spektaklių. Prieš juos irgi gėda. Esu prisiekusi "Gaidos" fanė. Per 2011-ųjų atidarymą patyriau foninę- emocinę-vertybinę-fiziologinę traumą .Rinkevičiukai ne grojo, jie mojavo smičiais kaip įtūžę pakrikę ORKAI kardais , griaudėjo trenksmais į subtilų klausos aparatą, užmiršę misijas - perteikti kompozitoriaus kūrinį, galbūt jį interpretuoti. Jiems sekėsi įgrūsti kaip Gariūnuose, satanistiniu ibelhauptaitišku stiliumi, prekę, pritrėkšti klausytoją muzika. Energetine kalba - jie prievartavo publiką, o ne dovanojo muziką. Dirigavo latvis, žavusis Martins Ozolinš. Deja, ne jo galioms per vieną vakarą paruošti puikius orkestrantus, iki išsekimo nualintus "galopinio tempo" ir popsinio repertuaro. Taip - dominuojančiai, ekstatiškai, napoleoniškai, it per tarybinius karinius paradus, - jau mažai kur grojama.
Art: Tony Matelli |
Perskaičiau, kad orkestras ketina įrašyti visą G.Malerį.O siaube.... Skubu įdėti trupinį gero skambesio, diriguoto H. fon Karajano. Kol lietuvių maestro "skubotu trankiu komerciniu pusfabrikačiu" neįamžino savo talento nuopolio. Iš duobės niekada nevėlu išlipti ir liautis sportuoti ant dirigento pakylos bei diriguoti lyg p kultūristui visu kūnu. Dar nevėlu pradėti rimtai dirbti su puikiu orkestru, perlipti nuo kiekybės kuino ant kokybės Pegaso, prileisti prie jo jaunus dirigentus, formuoti solidesnį repertuarą, liautis pataikauti nuvorišams su storomis piniginėmis. Arba perleisti gerą orkestrą tiems, kas su juo dirbs, kurs jo veidą ir atstatys muzikinę reputaciją, o ne vien išnaudos.
Saule nors ir liudna - nuraminot....pernai buvau dviejuose Rinkeviciaus koncertuose....keistai jauciausi - regis sedi visi aplinkui dvasingais veidais, o as viena idiote - akis isputusi stebiuosi kaip galima sau leisti toookia chaltura, kaip toki skubiai sumesta pusfabrikati oriais veidais pateikti ziurovui....toki pasirodyma aplankius nebent plusiuka gali miescioniu klube uzsideti...ir pinigus tai tikrus mokame uz ta meno imitacija, piestu nepriima
AtsakytiPanaikintiGana aimanuoti. Kokia paklausa - tokia pasiula. Paseno ir nusibodo kalbos apie tai, kur ritasi menas. Norit pakeist? Negaiskit laiko peckiodamos stai tokia rasliava. Keiskit! Rinkevicius pats renkasi - parduot siela, ar ja pasilikt. Ko repertuaras - jo reikalas. Bet dirigentas Rinkevicius geras. Orkestras irgi. Bet nepaisant visko, vartokit tai, ka vadinate ausktuoju menu ir nemetykit kelio, del takelio burnodamos. Arba, pasikartosiu, kesikit!
AtsakytiPanaikintiČia ne aimanos, o gan subjektyvi informacija mano draugams, kurių dauguma gyvena užsienyje, taip pat vaikams, kurie irgi užsienyje. JIe, kaip ir aš ,iš pietetinės LT medijos susidaro klaidingą vaizdą apie renginių kokybę.Nueini ir spjaudaisi dėl sugaišto laiko muzikos niekalams (menas ne prie ko, muziką reikia kokybiškai atlikti, kartais tik to pakanka klausytojui). Kažkokiu momentu atsibodo gaišti laiką ir spjaudytis, nutariau keisti, ir keičiu kritikuodama tai, ką kažkada vertinau.Man patinka G. Rinkevičius, tikiu jo talentu, jo idėjų tąsa kuriant jaunimo orkestrą. Kritika iš meilės - gydo, stiprieji jos prašo, o silpnieji - isterikuoja ir mėgina kritikus užčiaupt :))) KOl jis vadovauja valstybės remiamam orkestui, jo repertuaras - visų valstybės piliečių reikalas.
AtsakytiPanaikinti