Kas:Po tamsos šviesa
Rež:Carlos Reygadas( Meksika, Nyderlandai, Prancūzija, Vokietija)
http://www.kinopavasaris.lt/filmas?id=1361211301
Vertinimai: 0
Kokios aplinkybės priverčia talentingus režisierius sukurti savo pačių nuobodžias parodijas? Kiek genialus Karloso Rejgadoso filmas "Tyli šviesa", tiek nevykusi jo naujausia drama "Po tamsos šviesa" . Scenarijus - įdomus. Neįtikėtinai vaidina mažyliai, tikri režisieriaus vaikai . Fantastiška pirmoji introdukcinė scena apie vaiko ir gamtos stichijų pirmapradį ryšį. Rakštis - pagrindinė aktorė neprofesionalė gražuolė Nathalia Acevedo, debiutavusi šiame filme. Ji abuojai, tuščiomis akimis ir meniškai išdailintu tarpkoju įžemino Rejgadoso nebylųjį , holistinį eko-sakralumą. "Tylioje šviesoje" skirtumai apjungė, konfliktai natūraliai, paklusdami gamtos amžinajam ritmui, išsirišo ir išnyko, kaip ir tabu pertvaros žmonių nuostatose.
Šiuosyk besikamuojanti iš seksbado, įsitempusi, provakarietiška mamytė iškrito iš Meksikos etninio ir gamtinio konteksto kaip koks dirbtinis hamburgeris tarp meksikietiškų takų (tacos), suardė filmo tekstūrą, muzikalų ,daugiaprasmį , originaliai ištęstą rejgadišką kinoaudinį. Gavosi DĖL EKSPERIMENTINIO PONTO (kameros apvalus fokusas, paliekant ekrano krashtus ishplaukusius) ,BE RYŠIO, APIE NIEKĄ.Iš didelio audros debesio nuvarvėjo skystas lietus. Reminescencijų kratinys iš Tarkovskio-Buniuelio-Kubriko ir nenusisekęs bandymas pamėgdžioti rafinuotą tailandiečio Apichatpong'o "Joe" Weerasethakul'o impresiją "Dėdė Bunmy , kuris gali atsiminti savo praeitus gyvenimus" (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives) .
Tuščiakalbė feisbukinių šeimyninių reklaminių atpasakojimų virtinė: tas su tuo ir tada, oj kokie vaikučiai pupuliukai-nuogi užpakaliukai, ak-ak gamtos vaizdeliai panoraminiai gražūs, ir ožys animacinis iš del Torreso "Pano labirinto" nuotaikingai užklydo.
Išėjau, kai Nathalia uždainavo, šeimos narių prašoma, prie pianino. Be klausos, žiauriu balsu. Matyt režisierius, apakęs nuo aktorės grožio, apkurto jos negabumams. Pasprukau paskui būrį žiūrovų neištvėrusi "rujojančios Natašos a lia Tolstojaus Rostovos" kūniškų kančių šalia vyro impotento ir paklusnių tarnų, tarp mušamų šunų, kertamų medžių, prakaituojančių svingerių, pozuojančių vaikų, blevyzgojančių giminės baliauninkų, anoniminių alkoholikų ir kitokios buitinės- antropologinės kasdienio meksikiečių gyvenimo smulkmės.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą