Scenarijaus autoriai: Peter Brosens, Jessica Woodworth
Aktoriai: Aurélia Poirier, Django Schrevens, Sam Louwyck, Gill Vancompernolle
Operatorius: Hans Bruch Jr
Kompozitorius: Michel Schöpping Kada: 2013/03/25
Vertinimai: kino šedevras, virš reitingų
http://www.kinopavasaris.lt/filmas?id=1361806132
Filmas sukrėtė, iki gelmių.Rūsti, flamandiška sakmė apie nutrūkusius ryšius su gamta, apie valstiečių nubukėjimą , nužmogėjimą nuo šeimyninės juodadarbių lažos vardan išgyvenimo, apie tragišką uždarų bendrijų išsigimimą be Meilės, degradavimą iki pirmykščių pagonių ritualų, reikalaujančių deginamų aukų.
Sutapo, jog virškinu kovo įspūdžius iš Briuselio ir Briugės. Vieni negatyviausių ir atšiauriausių energetiškai miestų, kuriuose teko lankytis.Kai patenki į SUSVETIMĖJIMO EPICENTRĄ, net lietuviški pykčiai ir visuotinas drabstymasis negatyviomis emocijomis šildo, nes nėra abejingumo išraiška. Laimė!- dar nesustingom iki speiginio belgų individualistų abuojumo, nepasidavėm izoliacinio vienišumo technoepidemijai. Dilgino, kėlė gailestį technologizuoti atskirtukai Briuselio tramvajuose, akvariuminiuose kabakuose, išlaižytose iki sanitarinio šleikštulio Briugės suvenyrinėse gatvelėse ir kanalų krantinėse. Dėl nuosavų namelių-urvų pamišę materialistai biurgeriai... nė už ką nenorėčiau ten gyventi. Gražu akiai, bet kapas - dvasiai, kol žmonės ten -tokie, kokius sutikau, stebėjau, kraupau. .
Eko-šoką patyriau prie Briugės legendinio Meilės ežerėlio, prie kurio prisiekia meilę įvairiatautės porelės. Jame pulkas nepaslankių, turistų peršertų gulbių PAKIRPTAIS SPARNAIS depresavo, įnirtingai lupinėjo snapais žiedus - manė, jog dėl tų prakeiktų žiedų yra įkalintos aptvare .Kitos nuolankiai rikiavosi poromis eilėje prie vienintelio užutekio, kad galėtų pailsėti, atsibučiuoti nepasiekiamame privatume, atokiau nuo pasaulio turistų minių ir varnų klegesio. Ieškojo slėpiningų vietų susigrąžinti orumą, išreikšti gulbių porinę taurią nepriklausomą prigimtį. Meilės ežerėlio vaizdelis - klaikus.Eilinė klastinga belgų pasipelnymo idėja "šekite, svečiai, gulbes su antytėmis, gėrėkitės, kada tik panorėsite, grįškite ir vėl į Briugę palikti savo eurų maišų , nesąmonė, kad paukščiai yra prievartaujami ir kenčia, - cha, mokslininkai to neįrodė, o turtėjantys iš ežerėlių feikų briugiečiai neleis to įrodyti".
Art: Jan van Eyck |
Art:Petrus Christus |
Režisieriai: P. Brosens ir J.Woodworth. |
P.Brosensas sukūrė filmą-alegoriją, kuris prilygsta dvasinio meno viršukalnėms - A.Tarkovskio "Andrėjui Rubliovui", Kim Kiduko "Pavasariui, vasarai.", A Kurosavos "Rasiomonui". Režisierius - iš Briugės, jis , kaip ir H Memlingas, užspęstas nepakeliamai verslios aplinkos, turėjo pasirinkimą - ar komerciškai žaginti dangaus sparnuočius, įsimūryti į materiją, ar - prabilti apie dvasios šviesą.
Dar nerandu žodžių apibrėžti kūriniui, kuris juodomis spalvomis kontūravo šiuolaikinio pasaulio dvasinį veidą. Šypsena bendrame žmonijos veide žiojėja ir vaikai čiulba girių paukščių giesmes, kol turi iš viršaus nuleistas lesyklas, kol beatodairiškai melžia-tręšia Gamtą, kol visi sotūs. Tetrūksta vieno nederlingo metų laiko, kad karvių melžėjai ir artojai pakriktų, vėl įtikėtų prietarais ir vilktų ant kryžiaus kaltus - laisvamanius, nepritapėlius humanistus, gyvenančius pagal save, ne pagal bendras "ėdalo kulto" taisykles.
Folklorinė bendruomeninė tradicija tampa grėsmingu prietaru, ginklu nukreiptu prieš aukštesnę kultūrą tą akimirką, kai tenka dalintis paskutine kriaukšle. Ko vertos tradicijos, jei jos tik - duoklė, formalumas, o ne žmonių vienybės ritualas? Šokantys kaimo šventėje klumpakojininkai , palikti vieni sau 21 a. valstiečių užkampyje, - išsigimsta , atšoka nuo civilizacijos, skendi prietarų mauruose, net jų vaikai kalba paukščių kalba ir tik meilės pakylėti ima skirti Gėrį nuo Blogio, gyvus paukščius nuo minios kaukių.
P. Brosenso kaukėta minia taps kino ženklu, bendra metafora, kaip "Vendetos" Anonimas, kaip "Matricos" kostiumuotų smitų legionas. Kaukė - laikraštinė. Prisidengę mass-medijos "žiniomis", kuklusklaniškais snapais, žmonės paverčiami aklu savavališku būriu, medžiojančiu kaltus dėl jų pragaišties.
Filmas - metafora, nusakanti bet kurią uždarą, klaustrofobinę, vietinę žmonių bendriją (šalį, mokyklą,rajoną), kuriame pusbadžiai, bedarbiai individai, neturintys RYTOJAUS VILTIES, kaip mat susiskirsto maistinėmis kastomis, įteisina smurtą, puola-išstumia į užribį-pamiršta neįgalius, ligonius ir bedalius, praranda galutinai dvasingumą - amžiną žmonių antižvėries žymę Filmas - įspėjimas ES trubadūrams, kurlink einama, kai karvių ir kelių kvotos, procentai ir bankų gelbėjimai tampa svarbesni už ŽMOGŲ, už atjautą, už tarpusavio meilės ryšius.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą